Pancén Ahir
Sakola
(Ku : SILVIA OKTAVIANI)
Kawijakan
sakola pikeun méré pancén ahir masih kéneh jadi problema kuna dina kagiatan pembelajaran,
utamana lantaran para palajar anu dibikeun pancén ahir nyaéta para pajoang ahir
landian siswa/siswi anu teu lila deui baris nyanghareupan Ujian Nasional.
Sagala
rupa pancén sakola beuki poé beuki ngaronjat kuantitasnya teuing éta pancén jangka
pondok atawa pancén anu ngadahar wayah lila, hal ieu tangtu waé nungtut siswa pikeun
ngabagi konsentrasina pikeun dua hal anu sarua henteu bisa ditinggalkeun. Pancén
ahir mangrupa tanggung jawab para pelajar anu kudu dituntaskeun, tapi diséjén pihak
hal ieu tangtu waé ngurangan porsi diajar siswa nyanghareupan Ujian Nasional.
Sacara
psikologis, pancén anu kaleuleuwihan ogé bisa menganggu kaayaan psikis sarta méré
tekanan pikeun diri pelajar éta sorangan, mangka teu heran loba pelajar anu ‘ngagonggong’
ka pihak sakola pikeun ménta perhatian ngeunaan kawijakan éta tapi pihak sakola
kawas anu nutupan ceulina rapet alatan nganggeupp yén pancén ahir ogé alus pikeun
kaperluan akademis siswa.
Leupas
ti hal kasebut, nyatana pancén ahir ogé henteu salawasna ‘suram’. Pancén ahir ogé
diperlukeun pikeun ngaronjatkeun kadisplinan palajar. Pancén ogé ngalatih kamandirian
sarta kadisplinan palajar dina nyiapkeun mangsa perkuliahan anu nyatana baris leuwih
beurat batan mangsa SMA, tapi tetep waé ditarékahan pikeun tetep luyu kalayan kapasitas
pelajar tengahananu masih dina tahap adaptasi.
Ku
alatan éta, pancén ahir salayaknya dibikeun dumasar pangabisa sarta porsi anu luyu
ambéh tujuan utamana dina diberena pancén ahir kasebut nyaéta guna ngaronjatkeun
kedisplinan siswa/siswi bisa kahontal kalayan alus bari teu ngaganggu kagiatan diajar
siswa.
No comments:
Post a Comment